Last week

11 januari 2015 - Koh Samet, Thailand

Hoi allemaal!

Inmiddels zijn we al thuis in het stormachtige Nederland maar toch nog even het verhaal afmaken.. ;)

Op nieuwjaarsdag zijn we dus op weg gegaan naar Koh Samet, een eiland dat vlakbij Bangkok ligt (3 uur reizen). Het nadeel hiervan is dat het hier erg toeristisch en wat duurder is maar we wilden niet al te ver meer reizen dus vonden het uiteindelijk wel best zo..

Helaas nog wel even opgelicht bij de pier waar de boten vertrekken naar het eiland toe.. Veel te veel betaald dus.. Maar goed, we gingen wel met een speedboat!

We hadden nog niks geboekt en waren toch een beetje bang dat we lang moesten zoeken voordat we een bed hadden (op boeking sites was alles vol + hoogseizoen maar we gokten het er maar op dat we wel iets zouden vinden).

Met een lichte kater, backpack op de rug en zwetend van de hitte gingen we op pad.. Bijna overal hadden ze nog kamers maar de prijzen vonden we echt te hoog! We hadden gehoord dat het goedkoper en rustiger wordt als je richting het zuiden gaat. Na een stuk lopen vonden we een leuk bungalowtje vlakbij het strand voor een redelijke prijs. We hadden het wel gehad met lopen in de hitte en besloten hier te blijven en de dag erna met een scooter het mooie eiland te verkennen en op zoek te gaan naar een rustigere en goedkopere slaapplek ;)

De dag erna dus rond gereden en gekeken of we een goedkopere plek konden vinden maar dat viel erg tegen.. Uiteindelijk besloten we maar lekker te blijven waar we zaten!

Koh Samet is een heerlijk eiland met mooie witte stranden en super blauw water! Fijn om een paar dagen bij te komen maar naast zon, zee en strand is er weinig te doen. We zijn hier 6 daagjes gebleven en hebben nog wel een snorkel excursie gedaan met een boot en veel visjes gezien! Vooral veel boeken uitgelezen! Pascal heeft hier helaas wel iets verkeerds gegeten en is een nacht goed ziek geweest... Gelukkig bleef het bij 1 nacht!

Na 6 dagen waren we helemaal uitgerust en besloten we nog een dagje in Bangkok te verblijven en wat te gaan shoppen..

We hebben ons de hele dag prima vermaakt in een enorm shopping paradijs (Pascal wat minder maar hij vond alles best zolang hij maar een foot massage kreeg haha). Ook nog een kijkje genomen bij de bowlingbaan en een potje gespeeld  :).

Na een lange dag shoppen en veel afdingen kon de terugreis beginnen.. Dat was nog wel even spannend aangezien we compleet vast stonden met de taxi in Bangkok (oja, spitstijd..). We hadden het echt niet breed in de taxi en raakten lichtelijk in paniek.. Uiteindelijk reden we weer en waren we nog vrij snel op de luchthaven (dachten dat het nog veel verder was..) en waren gelukkig op tijd! Het was een spannend ritje!

Uiteindelijk weer thuis na een lange reis (met heftige landing door de storm) en weinig slaap.. Fijn om iedereen weer te zien!

Laos was echt een prachtig land waar vooral veel te genieten valt van de natuur, de (meestal) aardige maar wat verlegen mensen, het heerlijke eten, de lieve dorpjes, het uitersten in armoede en rijkdom, de stoffige wegen, de vele dieren overal (vooral midden op de weg..), bijna iedere ochtend gewekt worden door hanen, de bbq's langs de weg, de vele monniken die over straat lopen en de leuke ontmoetingen met andere reizigers..

Mochten we nogmaals zo'n reis gaan maken (zijn aardig geïnspireerd door andere reizigers om naar Vietnam en/of Cambodja te gaan..) dan weten we dat we niet zoveel mee hoeven te nemen (ook al woog de backpack maar 10 kg), malariapillen niet nodig zijn (goed deeten en lange mouwen in de avonden is voldoende) en je altijd wel een slaapplek vindt en dus niet van te voren hoeft te boeken..

Morgen mogen we weer lekker aan het werk waar we ook weer erg veel zin in hebben!

Liefs, Paula en Pascal

1. Wim en Jeanne:
    11 januari 2015
    Jullie hebben echt een mooie vakantie gehad zeg we vonden de verhalen prachtig. Toch ook weer blij dat jullie weer heelhhuids thuis zijn. We zien jullie dinsdagavond kunnen we de foto's zien?xxx