Luang Prabang

21 december 2014 - Luang Prabang, Laos

Sabaidee!

Alweer een week op reis, gaat snel!

Na 3 dagen Bangkok was het tijd om verder te reizen naar het noorden van Laos, Luang Prabang. Laos is een lange tijd een kolonie geweest van Frankrijk, en dat is goed te merken! Zowel het eten als de architectuur heeft sterke Franse invloeden, erg apart maar een stokbroodje als ontbijt is stiekem toch wel lekkerder dan noodles!

Van Bangkok zijn we met een ienie mienie vliegtuigje hierheen gevlogen, was wel even spannend maar helemaal goed gekomen. We hadden aleen guesthouse geboekt dus we hoefden niet te zoeken. Het is hoofdseizoen en dat merk je goed, erg veel toeristen maar wel gezellig. Luang Prabang staat als geheel op de unesco werelderfgoedlijst en dat is niet voor niets! Een erg charmant stadje omringd door 2 rivieren, de Mekong en de nham kan. Vol met guesthouses, bars en restaurantjes.

De eerste dag hebben we wat rond gelopen en wat tempels bezocht,  temperatuur was even wennen want het is hier een stukje koeler dan in Bangkok! In de ochtend en avonden heb je echt een lange broek en dik vest nodig maar overdag is het heerlijk.

Van Ben (onze geweldige guesthouse owner) hebben we veel tips gehad om te doen hier en we hebben dan ook de 2e dag een motorbike gehuurd en zijn zelf op pad gegaan met als doel de kuong si watervallen! Erg gaaf en onderweg veel te zien. Het was zo'n 35 km door de bergen heen en onderweg kwamen langs kleine dorpjes. Net als Bangkok, zijn ze hier ook de hele dag met eten bezig. Overal staan ook bbq's langs de weg, erg grappig. De watervallen waren echt de moeite waard, erg groot en super helder water! Je kon er zwemmen en van een boom af jumpen en uiteraard moest Pascal dat even uitproberen ;) Het water was alleen super koud!

Gisteren hebben een excursie gedaan naar elephant village. Een organisatie die olifanten goed verzorgd en ze ook opvangt. Iedere ochtend worden ze medisch gecheckt en in de middag gaan ze lekker terug naar de jungle ;). Hier hebben we een super gave dag gehad en uiteraard ook op een olifant gereden!

Vandaag is ons laatste dagje hier en we hebben eigenlijk niet zoveel gedaan. We zijn de bamboebridge over gestoken en een eindje gaan open daar. Er komen niet zoveel toeristen daar dus dat was leuk in de dorpjes. Kindjes lachen en zwaaien volop naar je! Pascal heeft nog een lao massage gehad vanmiddag maar die heeft morgen erg veel spierpijn ;)

Vanavond nog lekker wat eten en rondlopen op de avondmarkt, die erg gezellig is! Morgenvroeg vertrekken we naar Vangvieng, wat vooral bekend staat om het tuben maar daarover later meer!

Dit jaar geen kerstkaarten van ons dus hierbij fijne feestdagen!

Liefs

1. Diny:
    21 december 2014
    Super zeg, in een week tijd al een hoop gedaan en gezien! X
  2. Joke Rooster:
    21 december 2014
    Geweldig wat een avontuur, jullie ook fijne kerstdagen en misschien even skypen. XX MA en Pa Rooster
  3. Wim en Jeanne:
    21 december 2014
    Geweldig wat jullie allemaal al hebben gedaan en hebben gezien jullie ook fijne feestdagen en geniet ervan het is zo voorbij tot het volgende bericht xxxx